Middenmank

Ever slept under the same roof as a herd of sheep? Middenmank is the place where you can try it. The word “middenmank” comes from the Low German dialect and means something like “in the middle of it”. That´s where you’ll find this resort: in the middle of a pretty village in the north-eastern part of Germany.

The small village with its rural buildings is called Glaisin and has been officially crowned one of Germany’s most beautiful villages. In Middenmank you live in a typical farmhouse. But the buildings were completely renovated in 2011.

While the historical construction and materials are still visible, the interior is bright and spacious and offers modern day comforts. And the special feature: the sheep have their stable under the same roof as the six apartments. So you and your kids can watch them whenever you like to.

In 2014 the former washhouse was converted into a 95 sqm holiday home. It sleeps 4 adults and 4 children.

Pictures: Matthias Friel


What to do

On the farm: large children's playroom, garden sauna, court workshop for young and old
In the surroundings: Biking, hiking, horseback riding and carriage rides, excursions (Ludwigslust Dömitz and Elbtalaue, Schwerin)

Why we like this house

The modern, stylish form of farm holidays.

This house is great for

Perfect for families with (small) children.


Details of the property

Region/Town: DE – Germany, Mecklenburg-Western Pomerania, Ludwigslust, Glaisin

Name: Middenmank

Scenery: unspoilt village with traditional three-sided farms

Accommodation: House, Apartment

Number of guests: 7 apartments for 2- 8 people

Architecture: Old & new

Completed: 2011

Design: André Schuldt

Published: diepresse.com 12/2016

Special Features: Sheep live on the site, a canoe is available for guests.


3 Comments

Janine said:

Schon lange habe ich mit Middenmank geliebäugelt. Und jetzt war ich endlich hier, im großen Familienkreis plus Freunde. Und es war genauso schön, wie wir uns das vorgestellt hatten. Die Kinder waren von Minute eins an nicht mehr zu sehen und bei den Schafen, in der Werkstatt oder im Spielzimmer verschollen. Wir haben am Lagerfeuer gesessen und für eine Woche eine Art Kommunenleben genossen. Und wir haben einige Ausflüge gemacht, weil einige schöne Orte schnell und unkompliziert zu erreichen sind. Alles in Middenmank ist mit ganz viel Liebe zum Detail eingerichtet und gestaltet. Ich kann es uneingeschränkt empfehlen. Wir kommen bestimmt mal wieder.

Anni said:

Herbstwoche auf Middenmank:
großzügige und wunderbar eingerichtete Ferienwohnung, liebevoll gestaltete Außenanlagen, Tür an Tür mit den Schafen Anna und Frida, Sauna für die Großen, Spielzimmer für die Kleinen drinnen, Bastelwerkstatt für Groß und Klein draußen, selbstgebaute Boote auf dem Kanal fahren lassen, Lagerfeuer und Stockbrot, Äpfel und Walnüsse…
Landleben pur! Einfach herrlich!

Rai said:

Mittendrin. Wir haben ein graues Adventswochende hier verbracht und es wirklich genossen! Das mit viel Liebe ausgebaute alte Bauernhaus zwischen Elbe und Ludwigslust verwöhnt mit gut durchdachten Details und einer wirklich schönen Ausstattung. Tolle Betten, lustige Alkoven für die Kinder und eine gut ausgestattete Küche.
Das Kinderspielzimmer im Dachgeschoss war sehr beliebt bei den Kleinen, die Sauna bei den Großen… Die kleine Bastelwerkstatt liess uns den Regen draussen vergessen und es entstanden zahlreiche kleine Kunstwerke.
Wir werden sicher wieder kommen, damit wir die Schafe im Sommer auch von der Terrasse beobachten können und die Frühstückskiste (war wirklich der Hammer!) schmeckt auf der Terrasse sicher noch mal so gut!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *